رپورتاژ

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنم؟

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنم؟

شروع سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری راهی برای کسب درآمد است. در واقع روشی است که خیلی از ثروتمندان از آن استفاده می‌کنند تا پول خود را چند برابر کنند. البته سرمایه گذاری روش‌های متفاوتی دارد و میزان سودآوری و ریسک‌های هر بازار از عوامل بسیار مهمی برای سرمایه گذاری هستند. اگر قصد شروع سرمایه گذاری بر روی بازارهای ارز، مسکن، طلا و یا روش کرادفانیدینگ را دارید، به شما می‌گوییم که نیازی به سرمایه اولیه زیاد ندارید و می‌توانید با 1 میلیون، 5 میلیون و حتی کمتر از اینها از سرمایه گذاری‌ سود بگیرید.

در جستجوی روش سرمایه گذاری با پول کم هستید؟

سرمایه گذاران بزرگ طوری وانمود می‌کنند که امکان سرمایه گذاری با پول کم وجود ندارد یا اینکه افرادی که درآمد کافی یا دارایی‌های پشتیبان ندارند نباید وارد عرصه سرمایه گذاری شوند. اگر به نردبانی که آنها از آن بالا آمده‌اند، نگاه کنید، می‌بینید که در شروع نردبان آنها آورده خیلی کمی داشته‌اند. مثلا با 500 هزار تومان سرمایه گذاری را شروع کرده‌اند و بعد از سودی که به دست آورده‌اند، فرصت‌های جدیدی را شناسایی کرده و وارد آن شده‌اند.

همین 500 هزار تومان اول بوده که  آنها را به سرمایه گذاری به 100 میلیون تومان رسانده است. البته درست است که تورم و شرایط بازار و رویدادهای سیاسی و اجتماعی روی ارزش پول اثر می‌گذارند اما با فرض ثابت بودن آنها این فرضیه درست است که شما می‌توانید با کمترین میزان پول هم سرمایه گذاری را شروع کنید و مثل همه سرمایه گذاران سود کسب کنید.

اما یه نکته کلیدی وجود دارد که این فرضیه را امکان‌پذیر می‌کند و آن انتخاب روش درست سرمایه گذاری است.

هر کدام از بازارهای سرمایه گذاری دارای اندازه مشخصی هستند و بازیگرانی مختلفی هم در آنها حضور دارند که با عرضه و تقاضا روی قیمت‌ها اثر می‌گذارند. تحلیل این موارد در کنار توجه به سیگنال‌های پیرامونی به ما نشان می‌دهد که یک فرصت سرمایه گذاری چقدر این پتانسیل را دارد که با کمترین پول بتوانیم از آن سود کنیم و درصد معقولی از ریسک را هم داشته باشیم.

سرمایه گذاری جمعی یا همان کرادفاندینگ این قفل بزرگ را باز کرده است تا همه ما بتوانیم بدون دغدغه سرمایه اولیه کم، وارد بازار سرمایه شویم و مثل سرمایه گذاران حرفه‌ای فرصت‌ها را تحلیل کنیم، ریسک کنیم و سودی معادل 45 درصد و حتی بیشتر را به صورت علی‌الحساب و ماهانه دریافت کنیم.

آیا می توانم با 1 میلیون تومان سرمایه گذاری را شروع کنم؟

سرمایه گذاری با کرادفاندینگ زمانی اتفاق می‌افتد که شما میزان دلخواهی از سرمایه تان را در اختیار مدیران یک کسب و کار یا کارآفرینان قرار می‌دهید. آنها با استفاده از پول جذب شده از طریق شما و سایر سرمایه گذاران، پروژه‌های توسعه‌ای را کلید می‌زنند و یا محصول/خدمت جدیدی را روانه بازار می‌کنند. بازار آنها رونق بیشتری پیدا می‌کند و سود مالی به دست آمده بین صاحبان کسب و کار و شما توزیع می‌شود. این همان الگوی سنتی «سرمایه از من، کار از شماست» که برای ما ایرانی‌ها آشناست و از گذشته‌های دور خیلی از شراکت‌های کاری بین ما بر اساس این مدل شکل گرفته است که در نهایت باعث رضایت و کسب سود برای هر دو طرف بوده است.

البته در اینجا پلتفرم کرادفاندینگ هم اضافه شده تا شفافیت، سهولت، سرعت و امنیت سرمایه گذاری و جذب سرمایه را افزایش دهد و در صورت بروز مشکل در موارد استثنایی، راهکارهایی را ارائه دهد.

برای سرمایه گذاری از طریق پلتفرم‌های کرادفاندینگ، ایجاد حساب کاربری و داشتن کد بورسی کافی است. سپس می‌توانیم سرمایه اولیه‌مان را که می‌تواند از 500 هزار تومان و بیشتر باشد را به فرصت‌های سرمایه گذاری معتبر که معرفی و ارزیابی شده اختصاص دهیم. در نهایت پس از دوره جذب سرمایه، گزارش‌های نحوه عملکرد کسب و کار و سود به دست آمده به کیف پول ما واریز می‌شود.

در واقع کرادفاندینگ یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های سرمایه گذاری مدرن است که به شما اجازه می‌دهد نردبان سرمایه گذاری را با سرعت بیشتری بالا بروید.

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنم؟

آیا 5 میلیون تومان برای شروع سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است؟

آیا 5 میلیون تومان برای شروع سرمایه گذاری خوب است؟

پاسخ این پرسش «بله» است. با توجه به روشی مثل کرادفاندینگ که یک سرمایه گذاری آنلاین و مدرن است،  5 میلیون تومن یک شروع بسیار عالی و قدم محکمی به سمت ورود به باشگاه سرمایه گذاران حرفه‌ای است. ما با 5 میلیون تومان در کرادفاندینگ می‌توانیم به صورت میانگین بین 45 تا 55 درصد سود علی‌الحساب و ماهیانه دریافت کنیم. این در حالی است که سرمایه گذاری 5 میلیون تومانی در دلار ممکن است در کوتاه مدت سودآور باشد اما چون به شدت تحت تاثیر سیاست‌های دولت و بانک مرکزی است، رشد دارایی اولیه ما را با افت و خیزهای فراوان مواجه می‌کند.

همچنین ورود به بازار بورس و سهام با 5 میلیون تومان هم رضایت بخش نیست. از جمله یکی از محدودیت‌های بورس تعیین دستوری حد نوسان و هجوم دوره‌ای سرمایه گذاران نهادی است که عمدتا با دسترس به رانت‌های اطلاعاتی، باعث ریزش‌های تاریخی در قیمت سهام شرکت‌های مختلف می‌شوند.

شاید فکر کنید گذاشتن سپرده 5 میلیون تومانی در صندوق درآمد ثابت امنیت و ثبات بیشتری دارد اما سودی که این صندوق‌ها به شما می‌دهند کمتر از میزانی است که بتوانید دست‌کم بخشی از هزینه‌های خود را در برابر تورم پوشش دهید. تنها نکته مثبت صندوق‌های درآمد ثابت، ایجاد تنوع بیشتر در پرتفو است که البته این قابلیت در کرادفاندینگ هم به خوبی وجود دارد.

ما می‌توانیم در سبد سرمایه گذاری کرادفاندینگ، همزمان چندین طرح سرمایه گذاری داشته باشیم که هر کدام میزان سود و ریسک متنوعی دارند. برای نمونه اگر آورده شما 5 میلیون تومان باشد، می‌توانید همزمان روی پنج فرصت سرمایه گذاری و هر کدام به میزان 1 میلیون تومان سرمایه گذاری کنید.

روش‌های سرمایه گذاری مثل خرید و فروش خودرو یا مشارکت در ساخت املاک و اجاره خانه هم متاسفانه در حال حاضر با پنج میلیون تومان به شما سود نمی‌دهند. البته این بازارها ریسک‌های دیگری هم دارند که از بین آنها می‌توانیم به هزینه‌اهای استهلاک املاک، انتقال سند خودرو و ملک، شناسایی محله‌های مناسب برای رشد ملک و انحصار در بازار خودرو اشاره کنیم.

چگونه با پول کم سرمایه گذاری را شروع کنم؟

شروع سرمایه گذاری با 100 میلیون تومان

آیا 100 میلیون تومان شروع خوبی برای سرمایه گذاری است؟

بدون شک سرمایه 100 میلیون تومان نقطه آغاز مناسبی برای ورود به باشگاه سرمایه گذاران است. اما نمی‌توانیم بگوییم چون 100 میلیون موجوی داریم، تمام گزینه‌های سرمایه گذاری برای ما مناسب است. در واقعیت این طور نیست. مثلا شما با 100 میلیون تومان می‌توانید یکی از رمز ارزهای بازار ارزهای دیجیتال را خریداری کنید و هیچ گونه محدودیتی هم پیش روی شما نیست. ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت سود کلانی هم به دست بیاورید، اما این احتمال هم وجود دارد که در فاصله 24 ساعت نیمی از سرمایه‌تان را از دست بدهید. نه فقط بازار ارزهای دیجیتال بلکه بسیاری از بازارهایی که در آنها امکان سوداگری وجود دارد، دچار این پدیده می‌شوند.

پس در پاسخ به پرسش سرمایه گذاری را از کجا شروع کنم؟ حتی اگر 100 میلیون تومان سرمایه دارید، ابتدا قانونی بودن و معتبر بودن مجری سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. هزاران نفر در سال‌های دهه 90 به علت بی‌توجهی به همین نکته سرمایه های یک میلیونی، پنج میلیونی و حتی 100 میلیونی را در موسسه‌های مالی-اعتباری از دست دادند.

میزان ریسک پذیری و انتظار شما از میزان سود هم در فرایند شروع سرمایه گذاری مهم است. شما به اندازه 100 میلیون تومان اوراق قرضه دولتی نمی‌خرید چون هم به میزان دلخواه شما سودآور نیستند و هم ریسک عدم اتمام پروژه‌های دولتی همیشه وجود دارد.

کرادفاندینگ؛ روشی برای همه سرمایه گذاران

در این مقاله روش کرادفاندینگ را معرفی کردیم که یکی از مزیت های آن امکان ورود به جهان سرمایه گذاری با پول کم است. اما داستان موفقیت سرمایه گذاران با کرادفاندینگ همین جا تمام نمی‌شود. این روش سرمایه گذاری جمعی با سود قابل توجه و ریسک مدیریت شده، قابلیت‌های زیر را هم در اختیار ما قرار می‌دهد:

  • امکان سرمایه گذاری آنلاین بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • استفاده از روش‌های هوشمند و الگوهای از قبل تعریف شده برای سرمایه گذاری
  • کسب سود بیشتر نسبت به سپرده بانکی،  صندوق درآمد و سایر روش‌های سرمایه گذاری
  • کاهش فرایندهای پیچیده برای ورود به عرصه سرمایه گذاری
  • اطمینان بیشتر از اعتبار فرصت‌های سرمایه گذاری و شرکت‌های متقاضی سرمایه
  • دریافت گزارش‌های عملکردی دوره‌ای از کسب و کارهایی که سرمایه جذب کرده‌اند
  • ایجاد تنوع در سبد سرمایه گذاری و توزیع متعادل ریسک‌ها در دارایی‌های مختلف
  • مطابقت فرصت‌های سرمایه گذاری با موازین قانونی و تضمین بازگشت سرمایه

ما می‌توانیم کرادفاندینگ یا تامین مالی جمعی را به عنوان بهترین سرمایه گذاری در ایران در نظر بگیریم. این روش توانسته در میان انبوهی از بازارها و فرصت‌ها، عملکرد خوبی را از خودش نشان داده و به نوعی درهای ورود به بازار سرمایه را به روی همگان باز کرده است. آخرین نکته‌ قابل اشاره هم تاثیر مثبت این روش سرمایه گذاری روی اقتصاد داخلی، تولید ملی و کارآفرینی و در واقع حفظ ارز داخل کشور است که منجر به شکوفایی بیشتر کسب و کارها و شکل‌گیری فرصت‌های جدید سرمایه گذاری می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا