رپورتاژ

 درگاه پرداخت مستقیم (PSP) بهتر است یا واسط؟

 درگاه پرداخت مستقیم (PSP) بهتر است یا واسط؟

 درگاه پرداخت مستقیم (PSP) بهتر است یا واسط؟

 با رواج اینترنتی شدن واریزی پول، یکی از اساسی‌ترین مشکلات برای تمام افراد به‌خصوص اشخاصی که کسب‌وکاری دارند، انتخاب درگاه پرداخت مناسب است. آیا شما انواع درگاه پرداخت می‌شناسید و مزایای استفاده از هر کدام یا تفاوت آنها را می‌دانید؟ در این مطلب سعی داریم تا به شما کمک کنیم بتوانید بین درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط بهترین انتخاب را انجام دهید، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

 انواع درگاه پرداخت اینترنتی

 در ابتدا بهتر است به‌طور مختصر بدانید که درگاه‌ پرداخت بانکی به دو گروه درگاه پرداخت مستقیم (PSP) و درگاه پرداخت واسط (پرداخت‌یاری) تقسیم‌بندی می‌شوند. این دو درگاه اشتراکاتی در بعضی از سرویس‌های ارائه‌دهنده خود دارند و البته در نوع ارائه خدمات و عملکردشان نسبت به کسب‌وکارها و متقاضیان با یکدیگر متفاوت هستند.

 درگاه پرداخت مستقیم

 مشتریان با وارد شدن به این درگاه می‌توانند روی دکمه پرداخت بزنند و مستقیم وارد صفحه پرداخت بانکی شوند. در این پرداخت هیچ واسطی وجود ندارد و پرداخت به‌صورت مستقیم انجام می‌شود.

 درگاه پرداخت واسط

 زمانی که شما از درگاه پرداخت واسطی برای کسب‌وکار خود استفاده کنید، مشتریان شما بعد از اینکه دکمه پرداخت را فشار دهند، وارد صفحه جدیدی به نام واسط شده و بعد از آن کار پرداخت انجام می‌شود.

 درگاه پرداخت مستقیم (PSP) بهتر است یا واسط؟

 آشنایی با شاپرک

 مهم‌ترین دلیل به وجود آمدن سامانه شاپرک عدم نظارت کافی روی دادوستدهای مالی اینترنتی و صحت آنها بود. به‌وجود آمدن این سامانه سبب شد تمام دادوستدهای اینترنتی، وحدت و یکپارچگی قانونی پیدا کنند. با استفاده از روش‌های مختلفی در شبکه بانکی کشور کار وحدت و نظارت روی پرداخت‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

 وضع، تنظیم و نظارت مقررات برای تمام شرکت‌های ارائه‌دهنده درگاه پرداخت مستقیم یا درگاه پرداخت واسط از فعالیت‌های مهم سامانه شاپرک است.

 گرفتن مجوز درگاه پرداخت اینترنتی

 شما به‌عنوان شخصیت حقوقی که شرکت سهامی خاص ثبت شده‌ای دارید، برای گرفتن درگاه مستقیم و چه واسط باید از سامانه شاپرک و بانک مرکزی، مجوز فعالیت در زمینه پرداخت‌های مالی و پرداخت‌یاری دریافت کنید.

 آشنایی با شرکت‌های PSP

 شرکت‌های بزرگ که خدمات پرداخت اینترنتی را به کسب‌وکارهای آنلاین و کاربران وب‌سرویس‌هایی که در حوزهٔ مالی و بانکی فعال هستند، ارائه می‌دهند با عبارت Payment Service Provider که به‌اختصار با PSP معروف هستند، شناخته می‌شوند.

 شرکت‌هایی PSP دارای مجوز رسمی فعالیت هستند و می‌توانند به صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی درگاه پرداخت مستقیم ارائه دهند. در ادامه نام چند شرکت که مجوز رسمی فعالیت دارند را مشاهده می‌کنید.

  • شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ)
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ)
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت به‌پرداخت ملت
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت پرداخت نوین‌آرین
  • شرکت پرداخت الکترونیک سداد
  • شرکت سایان‌کارت
  • شرکت فن‌آوا کارت
  • شرکت پرداخت الکترونیک سپهر

 شرکت‌های (واسط) پرداخت‌یار

 یکی از بازوهای سامانه شاپرک، شرکت‌های پرداخت‌یاری هستند که مثل شرکت‌های PSP درگاه پرداخت اینترنتی دارند. این شرکت‌ها قادرند خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه دهند. فراموش نکنید که انتخاب درگاه پرداخت بسیار اهمیت دارد، زیرا درصورتی‌که درگاه عملکرد درستی نداشته باشد، مشتری سایت را ترک خواهد کرد و آینده کسب‌وکار شما دچار تحول می‌شود.

 معرفی سیزپی

 سیزپی (SIZPay) درگاه پرداخت امن و سریعی است. شما با هر کسب‌وکاری می‌توانید در درگاه پرداخت سیزپی حساب کاربری به‌صورت رایگان افتتاح کنید. این درگاه برای استفاده از طریق گوشی همراه و کامپیوترهای شخصی به‌دقت متناسب‌سازی شده است.

 درگاه پرداخت سیزپی امکان پرداخت به‌وسیله کلیه کارت‌های بانکی که متصل به شبکه شتاب هستند را دارد. ثبت‌نام و اخذ درگاه پرداخت اینترنتی سیزپی با کمترین مدارک و در سریع‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر است.

 این کار با ثبت‌نام کامل انجام می‌شود و شما شاهد احراز هویت و فعال‌سازی ۲۴ ساعته درگاه پرداخت اینترنتی خود خواهید بود. هر جای ایران که باشید به کمک درگاه پرداخت سیزپی می‌توانید خریدار و فروشنده را به هم لینک کنید. به عبارتی برخلاف فروش حضوری که به مشتریان محدودی دسترسی دارید، در فروش اینترنتی خریدارانی به وسعت کل کشور دارید و می‌توانید کارتان را وسعت دهید.

 تجارب چندین ساله تیم کارشناسی هسته اولیه تأسیس سیزپی شد. تولید نرم‌افزارهای بانکداری و پرداخت الکترونیک و همچنین حضور فعال در عرصه پرداخت باعث شد تا درگاه پرداخت سیزپی روزبه‌روز کامل‌تر شود.

 نحوه کارکرد درگاه پرداخت سیزپی به این شکل است که مشتری بعد از اضافه کردن محصول به سبد خرید به صفحه پرداخت منتقل می‌شود و او باید اطلاعات کارت‌بانکی خود را وارد کند و برای امنیت بیشتر خریداران در سال‌های اخیر استفاده از رمز پویا برای انجام عملیات پرداخت الزامی است.

 بعد از دریافت شماره شبا در سیزپی میتوانید بیش از یک شماره شبا را برای تسویه تراکنش‌ها معرفی کنید و با مشخص کردن درصد سهم هر یک از شرکا به صورت خودکار تسویه انجام می‌شود و فقط باید منتظر پیامک واریزی باشید.

با کمک درگاه سیزپی به راحتی می‌توانید لینک پرداخت را برای افراد مختلف ارسال کنید. به‌طور مثال با استفاده از این قابلیت لینک پرداخت شارژ ساختمان را برای همسایه های خود بفرستید تا درکمترین زمان بتوانند شارژ را پرداخت کنند.

 درگاه پرداخت مستقیم (PSP) بهتر است یا واسط؟

 پشتیبانی سیزپی

 گروه پشتیبانی خوب سیزپی در 24 ساعت از شبانه‌روز پیگیر امور شما مشتریان عزیز هستند. شما می‌توانید اگر به مشکلاتی نظیر تراکنش ناموفق، تسویه‌حساب، اتصال درگاه پرداخت و… برخوردید با تماس گرفته یا تیکت ثبت کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن شاهد رفع مشکلات‌تان باشید.

 شما می‌توانید به دو روش تلفنی و ثبت تیکت با گروه پشتیبانی ما در ارتباط باشید و این گروه پاسخگوی سؤالات شما عزیزان بوده و هرگونه تیکتی در کمتر از ۵ ساعت رسیدگی خواهد شد.

 آشنایی با تفاوت PSP و پرداخت‌یارها

 استفاده از درگاه پرداخت واسط نیازی به کاغذبازی‌های اداری طولانی‌مدت ندارد و می‌توانید در کمترین زمان این نوع درگاه را داشته باشید. اگر در فضای مجازی مانند اینستاگرام یا پیام‌رسان‌ها کسب‌وکاری دارید، می‌توانید برای فروش محصولات خود به‌صورت آنلاین از درگاه واسط استفاده کنید.

 با استفاده از درگاه پرداخت واسط می‌توانید این نوع درگاه را برای محصولاتتان سفارشی‌سازی کرده و هزینهٔ فروش را از طریق پنل کاربری خود دریافت کنید.

و در پایان

 استفاده از درگاه واسط به افزایش فروش و رونق کسب‌وکار شما کمک می‌کند. درگاه پرداخت سیزپی دارای کمترین میزان کارمزد بوده و حتی شرایطی را فراهم کرده که بتوان پرداخت کارمزد را به صفر رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این درگاه واسط با شماره 88401411 و 88460384021- در ارتباط باشید.

طراحی سایت ارزان در شیراز
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا