رپورتاژ

ارز دیجیتال آپتوس چیست و چگونه نگهداری می‌شود؟

ارز دیجیتال آپتوس چیست و چگونه نگهداری می‌شود؟

شروع کار در بازار کریپتو دشوار است، به خصوص با توجه به تعداد بسیار زیاد توکن‌های موجود در بازار. با این حال، نگاهی دقیق‌تر به توکن‌های پرطرفدار می‌تواند برای شما سود به همراه داشته باشد. در اینجا، ما در مورد ارز دیجیتال آپتوس صحبت می‌کنیم که اخیراً با افزایش قیمت 500 درصدی طی چند هفته گذشته پتانسیل بسیار خوبی را به نمایش گذاشت.

خوش‌بینی پیرامون پروژه Aptos به حدی است که بسیاری این پروتکل لایه یک را به عنوان «قاتل سولانا» معرفی می‌کنند. در این مقاله، خواهیم فهمید که آپتوس چیست، چگونه کار می‌کند و قیمت و خرید اپتوس چگونه است.

آپتوس چیست؟

آپتوس (Aptos) یک بلاکچین اثبات سهام (POS) مقیاس‌پذیر لایه 1 است که از زبان برنامه‌نویسی Move استفاده می‌کند و نوید افزایش قابلیت اطمینان، قابلیت استفاده و امنیت را می‌دهد. Aptos در 12 اکتبر 2022 معرفی شد و شبکه اصلی آن (Aptos Autumn) در 17 اکتبر 2022 راه‌اندازی شد.

ویژگی‌های کلیدی Aptos موتور اجرای موازی، کارمزد تراکنش پایین و ویژگی‌های امنیتی سطح بالا است. بلاکچین آپتوس از زمان راه‌اندازی به دلایل مثبت و منفی در سر تیتر اخبار بوده است. این پروژه به دلیل متمرکز بودن و پشتیبانی شدید توسط سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر و فقدان یک توکنومیک شفاف با واکنش تند جامعه کریپتو مواجه شد.

با این حال، این جو منفی به زودی از بین رفت و آپتوس پاسخ همه منتقدان را داد تا به عنوان یک پروتکل لایه 1 امیدوارکننده ظاهر شود. آپتوس با توجه به بنیانگذاران مطرح خود، یعنی مو شیخ (Mo Shaikh) و اوری چینگ Avery Ching)) و ادعای خود مبنی بر ایمن‌ترین و مقیاس‌پذیرترین بلاکچین غیرمتمرکز، مورد توجه قرار گرفت.

علت محبوبیت آپتوس همچنین حضور قوی آن در رسانه‌های اجتماعی بود که در سراسر جامعه کریپتو گسترش یافت و منجر به بحث‌های گسترده شد.

حساب رسمی توییتر این پروژه بیش از 365 هزار دنبال کننده دارد که بسیاری از آنها به اولین کاربران آن تبدیل شدند. آپتوس با توجه به تاریخچه و تیم خود، به یک مدعی در بین بلاک‌چین های لایه 1 تبدیل شد.

ارز دیجیتال آپتوس چیست و چگونه نگهداری می‌شود؟

بنیانگذاران بلاکچین آپتوس چه کسانی هستند؟

آپتوس توسط تیم قدیمی پروژه Diem (پروژه رها شده شرکت متا) به سرپرستی مو شیخ که اکنون به عنوان مدیر عامل مشغول به کار است تاسیس شد. توکن APT به دلیل ساخت این پروژه به دست توسعه دهندگان دیم (Diem) که بیش از سه سال برای راه‌اندازی آن وقت صرف کردند، بسیار مورد انتظار بود. این بدان معناست که برای شروع، Aptos در حال حاضر یک بنیاد قوی دارد. تیم سازنده آپتوس با نام “Aptos Labs” کار می‌کند.

ارتباط Aptos با متا بسیار مورد توجه قرار گرفت و موج های زیادی را در فضای کریپتو ایجاد کرد. هدف Aptos Labs ارائه زیرساخت ابری به عنوان یک پلتفرم مقیاس‌پذیر و مقرون به صرفه برای ساخت برنامه‌های کاربردی پرکاربرد بود.

در حال حاضر، Aptos بیش از 19 پروژه دیفای را در اکوسیستم خود میزبانی‌ می‌کند که شامل صرافی‌های غیرمتمرکز، پروتکل‌های وام‌دهی و لیکویید استیکینگ است. Aptos تاکنون بیش از 350 میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده و میلیون‌ها تراکنش و هزاران گره را با موفقیت مدیریت کرده است.

این جذب سرمایه شامل یک دور اولیه 200 میلیون دلاری به رهبری آندریسن هوروویتز و 150 میلیون دلار دیگر به رهبری FTX و Jump Crypto بود. بلافاصله پس از آن، بایننس نیز سرمایه گذاری استراتژیک بعدی را برای تقویت اکوسیستم Aptos انجام داد.

بیشتر بخوانید: روش های نگهداری از ارزهای دیجیتال

توکن APT چیست؟

ارز دیجیتال آپتوس چیست و چگونه نگهداری می‌شود؟

APT توکن بومی بلاکچین آپتوس است و در درجه اول برای پرداخت کارمزد تراکنش در پلتفرم آن استفاده می‌شود. بلاکچین آپتوس برای تمام تراکنش‌های موجود در شبکه هزینه‌ای دریافت می‌کند که با توکن‌های آپتوس (APT) پرداخت می‌شود.

اعتبارسنج‌ها می‌توانند تراکنش‌های با مبلغ بالا را در شبکه آپتوس اولویت‌بندی کنند و تراکنش‌های با مبلغ پایین‌تر را کنار بگذارند. به این ترتیب، بلاک چین به طور موثر عمل می‌کند.

با گذشت زمان، کارمزدهای شبکه نیز اعمال می‌شود و هزینه استفاده از آپتوس را با هزینه نصب، نگهداری و اجرای گره‌ها مطابقت می‌دهد.

برای اعتبارسنجی، باید یک مقداری حداقلی از توکن‌های APT را در شبکه قفل کنید. اعتبارسنج‌ بودن این مزیت را دارد که در مورد تقسیم پاداش بین خود و سهامداران مربوطه تصمیم‌گیری می‌کنید.

از سوی دیگر، سهامداران یا استیکرها می‌توانند تعدادی اعتبارسنج را برای جمع‌آوری توکن‌های آپتوس خود انتخاب کنند. به این ترتیب، در پایان هر دوره، جوایز بین اعتبارسنج‌ها و سهامداران توزیع می‌شود. در حال حاضر، حداکثر نرخ پاداش برای استیکرها حدود 7٪ در سال است.

البته APT یک توکن حاکمیتی است که می‌تواند برای رأی‌گیری در مورد ارتقاء و پیشنهادات پروتکل و فرآیندهای داخل/خارج از زنجیره استفاده شود.

در ابتدا، توکنومیکس APT کاملاً بحث برانگیز بود زیرا بدون افشای سقف عرضه، نحوه توزیع و برنامه کلی منتشر شد. بعداً، Aptos labs توکنومیکس این توکن را اعلام کرد و ابن جو منفی را پاک‌سازی کرد.

Aptos اشاره کرد که از 1 میلیارد توکن عرضه اولیه، 51 درصد به «جامعه»، 19 درصد به «مشارکت کنندگان اصلی»، 16.5 درصد به «بنیاد آپتوس» و 13.48 درصد به سرمایه گذاران اختصاص یافته است.

توکن‌ Aptos را از کجا بخریم؟

توکن $APT را می‌توان در صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله بایننس، کوین‌بیس، OKX و صرافی ایرانی‌ تبدیل خریداری و معامله کرد.

در میان آنها، بایننس جفت‌های معاملاتی اسپات مانند APT/BTC، APT/BUSD و APT/USDT را ارائه می‌کند.

 حضور Aptos در رسانه‌های اجتماعی، فناوری زیربنایی آن، تیم سابق Diem و مشارکت‌های در حال انجام، همگی به جذب معامله‌گران بیشتر برای خرید توکن‌های Aptos کمک می‌کنند.

جمع بندی

بلاکچین آپتوس با ادعای بهترین پروتکل لایه 1 در حال ظهور است. آپتوس قابلیت‌های امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌کند که منحصربه‌فرد هستند و در پروتکل‌های لایه 1 دیگر یافت نمی‌شوند، به جز سویی (Sui) که همچنین یک بلاکچین مبتنی بر Diem بود.

اگرچه آپتوس از نظر مقیاس‌پذیری و ظرفیت کلی شبکه پتانسیل رقابت با اتریوم و سولانا را دارد، اما به شدت تحت حمایت سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر ((VC است. امری که باعث می‌شود را در معرض حوادثی مانند سقوط FTX قرار گیرد. با این حال، این شبکه با استقرار بسیاری از پروژه‌های دیفای به سرعت در حال حرکت به سمت تمرکززدایی است و دائماً روی مقیاس‌پذیری و فناوری خود کار می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام بزرگوار عزیزان خیلی محبت هستی.من نیم شنواهستم.علاقه ارزدیجیتال و کار فعالیت خریدوفروش خیلی دوست دارم.افتخار باخدا وشما هستیم..من هیچکدام متوجه نشدم معنی چی ارزدیجیتال حالا خوب چشم وگوش باز شدم یکمی متوجه شدم.انشاالاه همیشه سربلندی وافتخار باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا