اصفهان

بهترین بریانی در اصفهان – آدرس و تلفن

بهترین بریانی در اصفهان - آدرس و تلفن

بریانی یا بریان چیست؟

شاید اسم غذاهای محلی اصفهان مثل قیمه ریزه را نشنیده باشید اما اسم بریانی  را بدون شک شنیده اید. که البته اسم صحیح آن بریان یا بریون است. در شهر زیبای اصفهان جایگاه خاصی دارد. البته اسم بریان در نقاط مختلف جهان روی غذاهای مختلفی گذاشته شده ولی بریان یا بریانی اصفهان از گوشت گوسفند تهیه میشود که آبپز و سپس چرخ شده است. این گوشت بعد از آن همراه با دارچین و نعنا در کفگیرهای مخصوص ریخته شده و روی آتش پخته میشود. بریانی را معمولاً با جگر سفید پخته چرخ شده روی نان سنگک سرو میکنند. در شهر اصفهان رستوران های خاصی هستند که فقط بریان و آبگوشت آن را سرو میکنند و غذای دیگری ندارند، به همین دلیل هم به این رستوران ها «بریانی» گفته میشود. به همین خاطر است که مردم شهرهای دیگر با مشاهده اسم بریانی روی مغازه ها اغلب تصور میکنند که اسم غذا بریانی است. بریان اصفهان به چرب بودن مشهور است.

بهترین بریانی در اصفهان کجاست؟

بریانی حاج محمود شفاعت

کی از بهترین بریانی های اصفهان بدون شک بریانی حاج محمود شفاعت است که روش پخت سنتی و اصیل آن در تهیه‌ این غذا سبب شده که به مشهورترین غذاخوری سنتی اصفهان تبدیل شود. این بریانی قدمت بالایی دارد و از قدیمی‌ترین رستوران‌های اصفهان محسوب می‌شود. این بریانی معمولا شلوغ است و به‌خصوص در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، باید منتظر جمعیتی از مشتریان پروپاقرص محلی و مسافر باشید که جلوی بریانی صف بسته‌اند. بنابراین اگر در اصفهان به‌دنبال یک بریان حرفه‌ای هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم که به میدان امام علی در این شهر بروید و لذت خوردن بریان خوش‌طعم اصفهان را در قدیمی‌ترین بریانی این شهر تجربه کنید. این رستوران تنها برای وعده‌ ناهار از ساعت 11: تا 15:30 باز است.

نشانی: میدان امام علی، تقاطع خیابان مجلسی و خیابان عبدالرزاق، نرسیده به حمام شیخ بهایی

تلفن: 03134470045

کبابی و بریانی عشایر

از لیست بهترین بریانی های اصفهان این‌بار بریانی عشایر را به شما معرفی می‌کنم. در این بریانی علاوه‌بر بریان و دیزی مخصوص آن، کباب کوبیده نیز سرو می‌شود. طعم بریان این رستوران فراموش‌نشدنی است و یکی از بهترین‌های نصف جهان محسوب می‌شود. در روزهای سفرتان به اصفهان، حتما یک وعده‌ غذایی را به نوش جان کردن کباب‌های چرب و لذیذ عشایر اختصاص دهید و تجربه این لذت را از دست ندهید. این بریانی چهار شعبه در اصفهان دارد که دو شعبه‌ معروف آن در خیابان نشاط و بلوار آتشگاه واقع شده‌اند.

نشانی: بلوار آتشگاه، روبروی بانک صادرات

تلفن: 03137719993

نشانی: خیابان نشاط، نبش کوچه 24

تلفن: 0312207123

بریانی اعظم

یکی از پرشعبه‌ترین در لیست بهترین بریانی های اصفهان بریانی اعظم است که با چهار شعبه، در نقاط مختلف شهر فعالیت می‌کند. این بریانی قدمت بالایی در اصفهان دارد و بین محلی‌ها بسیار محبوب است. طعم خوب بریان‌های آن معروف است و شعبه‌های آن دسترسی خوبی به نقاط اصلی شهر دارد. چهار شعبه این بریانی از ساعت 11:30 تا 16 از مشتریان خود پذیرایی می‌کنند.

نشانی شعبه 1: دروازه دولت، ابتدای خیابان چهارباغ پایین

تلفن: 03132202070

نشانی شعبه 2: خیابان مسجد سید، جنب اداره پست

تلفن: 03133383070

نشانی شعبه 3: خیابان کمال اسماعیل، جنب پمپ بنزین

تلفن: 03132125730

نشانی شعبه 4: خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر، جنب پمپ بنزین

تلفن: 03136280939

رستوران سنتی جارچی باشی

سفره‌خانه ملک سلطان جارچی باشی، یکی از بهترین بریانی های اصفهان برای تجربه‌ غذاهای سنتی و بریان است. ساختمان این رستوران یک حمام قدیمی و سنتی بوده و زیبایی منحصربه‌فردی در مقابل دیگر بریانی‌های اصفهان دارد. شما با ورود به این رستوران، علاوه‌بر نوش جان کردن یک غذای خوشمزه، فرصت بازدید از حمام قدیمی دوران صفویه را نیز خواهید داشت. بدون شک تجربه‌ی غذای اصفهانی در این فضای سنتی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. اصول معماری اصیل ایرانی، همچون هنر کاشی‌کاری و گچ‌بری، به شکل زیبایی در بنای این رستوران دیده می‌شود و فضایی آرامش‌بخش را برای مهمانان پدید آورده است. دکوراسیون زیبا و غذای با کیفیت، سبب شلوغی این رستوران شده است. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که در اول وقت به جارچی باشی بروید تا در صف طویل آن منتظر نمانید. ساعت کاری این سفره‌خانه، از ساعت 12 تا 16 و 19:30 تا 23 است.

نشانی: خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم

تلفن: 03132207418

بریانی شاد

بریانی شاد، پیشنهاد دیگر ما در لیست بهترین بریانی های اصفهان است. این بریانی ابتدای خیابان طالقانی واقع شده و طعم خوب غذای آن مثال‌زدنی است. این رستوران معمولا مشتریان بسیاری دارد و احتمال سپری شدن زمانتان در صف وجود دارد. البته صف‌های همیشگی، از مشکلات بیشتر بریانی‌های اصفهان است و باید کمی صبور باشید. طعم خوب بریان، مواد اولیه‌ تازه و قیمت مناسب، از ویژگی‌های بریانی شاد است.

نشانی: دروازه دولت، ابتدای خیابان طالقانی

تلفن: 03132205774

بریانی بیشه

این‌بار باید به حوالی پل مارنان و بوستان سعدی در نصف جهان بروید تا طعم خوش بریان اصفهانی را تجربه کنید. این بریانی فضای جمع‌وجوری دارد و طعم بریان‌هایش فراموش‌نشدنی است. بریان و آبگوشت آن در بیشه قیمت مناسبی دارد، گوشت غذا حرفه‌ای پخت شده و خبری از بوی آزاردهنده‌ چربی در آن نیست. در سفرتان به اصفهان حتما سری به این بریانی بزنید و از طعم خوب غذای آن لذت ببرید.

نشانی: پل مارنان، بلوار بوستان سعدی

تلفن: 03136274927

طراحی سایت ارزان در شیراز
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا