رپورتاژ

اندازه‌گیری افت قیمت آنلاین خودرو فقط با 3 کلیک!

اندازه‌گیری افت قیمت آنلاین خودرو فقط با 3 کلیک!

 

به گزارش نامه نیوز: افزایش قیمت‌ها از یک‌سو و نگاه سرمایه‌ای به خودرو از سوی دیگر باعث شده تا افت قیمت خودرو برای اکثریت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد. در سال‌های گذشته درصورتی‌که خودروی قبلی شما دچار افت قیمت می‌شد با عدد و رقم‌های معقول و موجه می‌توانستید این افت قیمت را جبران کرده و یک خودروی دیگر نو و یا کارکرده مناسب جایگزین آن کنید؛ ولی امروزه درصورتی‌که خودروی شما دچار افت قیمت زیادی شود نمی‌توان به این راحتی این عدد کسری را تأمین کرد. حال ببینیم چگونه می‌توانیم قیمت آنلاین خودرو خود را با وجود افت قیمت آن حساب کنیم. با ما همراه باشید.

1 مدل و سال ساخت خودرو

یکی از مواردی که افت قیمت خودرو را باعث خواهد شد و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد مدل خودرو یا همان سال ساخت خودرو است. این عدد که در کارت مشخصات خودرو نیز ثبت خواهد شد قابل‌تغییر نیست، بنابراین درصورتی‌که شما خودروی خریداری کنید به‌طور عادی سالانه مبلغی از قیمت آن به‌عنوان افت قیمت خودرو کاهش خواهد یافت. به‌غیراز سال ساخت خودرو بقیه موارد می‌تواند در خودروهای مشابه تا حدود بسیار زیادی متفاوت باشد. برای مثال وضعیت بدنه، تصادفات و یا رنگ‌شدگی‌ها در خودروهای مختلف متفاوت است. مشخصات فنی، آپشن ها و نوع استفاده مالک نیز می‌تواند در هر خودرو متفاوت باشد که این موارد از جمله مسائل تعیین‌کننده در قیمت روز خودرو و میزان افت قیمت خودرو خواهند بود.

 

2 کیلومتر خودرو چقدر است؟

اندازه‌گیری افت قیمت آنلاین خودرو فقط با 3 کلیک!

کیلومتر کارکرده خودرو که نشان‌دهنده میزان فرسودگی خودرو است می‌تواند یکی از تأثیرگذارترین و تعیین‌کننده‌ترین عوامل در افت قیمت خودرو باشد. شاید شما هم معتقد باشید که خودرو برای رفاه و آسایش خانواده تهیه می‌شود و نباید آن را در پارکینگ نگه داشت. این جمله کاملاً درست و منطقی است اما دقت داشته باشید که نگه‌داشتن خودرو در پارکینگ خانه برای کم‌کار ماندن با استفاده منطقی و حساب‌شده کاملاً متفاوت خواهد بود. در بسیاری از موارد دیده می‌شود که افراد برای استفاده‌های بسیار غیرضروری و مسیرهای کوتاه و یا قابل جایگزین با روش‌های دیگر مانند وسیله نقلیه عمومی از خودرو استفاده می‌کنند. دقت داشته باشید که استفاده از خودرو در مسیرهای کوتاه به دلیل روشن و خاموش شدن های متعدد و همچنین استفاده از خودرو در مسیرهای پرترافیک می‌تواند استهلاک بسیار زیادی را شامل حال خودروی شما کند و مسائل فنی این خودرو را تحت تأثیر قرار دهد. این موارد به‌طور مستقیم می‌تواند برافت قیمت خودروی شما تأثیرگذار باشد.

 

3 تصادفات خودرویی، خودروی تصادفی!

تصادفات را می‌توان یکی از عواملی دانست که بر قیمت خودرو بسیار تأثیرگذار بوده و می‌تواند آن را دچار افت قیمت‌های شدید نماید. اگرچه تصادف از جمله عواملی است که ممکن است نتوانید به‌راحتی آن را کنترل کنید ولی باید گفت که تعمیرات پس از تصادف نیز می‌توانند بر قیمت روز خودرو بسیار تأثیرگذار باشند. بنابراین درصورتی‌که خودروی شما دچار تصادف شد بهتر است از صافکار و نقاش خبره برای تعمیرات آن بهره بگیرید تا در موقع فروش، افت قیمت خودروی کمتری را تجربه نمایید.

 

4- خودروهای پرطرفدار و افت قیمت کمتر

ازآنجایی‌که شرایط بازار خودروی کشور ما نسبت به شرایط بازار خودروی کشورهای دیگر متفاوت است و برخی از نمایندگی‌ها در کشور ما حضور ندارند، می‌توان گفت که برخی از خودروها از استقبال بیشتری برخوردار هستند و به‌اصطلاح دارای بورس بازار بیشتری هستند. دقت داشته باشید خودروهایی که شرایط استقبال بهتری در خریدوفروش دارند و یا تأمین قطعات و سرویس‌های بهتری از سمت‌وسوی نمایندگی‌ها آن‌ها ارائه می‌شود، معمولاً پرطرفدارتر و دارای خریداران بیشتری هستند. این خودروها معمولاً در زمان فروش نیز دارای افت قیمت کمتری خواهند بود. بنابراین اگر می‌خواهید سرمایه خود در خرید خودرو را حفظ نمایید، بهتر است در زمان خرید به جای اینکه صرفاً به زیبایی خودرو توجه نمایید به مسائلی مانند میزان خریدوفروش و پرطرفدار بودن خودرو نیز توجه داشته باشید.

اندازه‌گیری افت قیمت آنلاین خودرو فقط با 3 کلیک!

قیمت آنلاین خودرو را با ابزار همراه مکانیک محاسبه کنید

ازآنجایی‌که شرایط در مورد خودروهای متفاوت با هم به‌طور چشمگیری تفاوت دارد استفاده از مقایسه در خودروهایی با سال ساخت مشابه کار اشتباهی خواهد بود. دقت داشته باشید که همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره شد موارد متعددی در قیمت‌گذاری خودرو تأثیرگذار خواهند بود.

برای تعیین قیمت دقیق خودرو می‌توانید از ابزار محاسبه قیمت همراه مکانیک استفاده نمایید. در این ابزار که در وب‌سایت و اپلیکیشن همراه مکانیک چه در سیستم‌عامل اندروید و چه در ios در دسترس شما خواهد بود، با توجه به موارد مختلف و پارامترهای گوناگون قیمت روز خودرو برای شما تعیین خواهد شد. برای دسترسی به ابزار قیمت‌گذاری خودرو همراه مکانیک کافی است با مراجعه به hamrah-mechanic.com/carprice و انتخاب محاسبه قیمت خودرو از منوی ابزارها به این صفحه مراجعه نمایید.

در صفحه محاسبه قیمت خودرو موارد زیر بایستی توسط شما انتخاب شود:

  • سازنده خودرو
  • مدل
  • سال ساخت
  • تنوع مدل
  • کیلومتر کارکرد
  • میزان مانده از بیمه
  • تخفیف بیمه
  • رنگ خودرو
  • قطعات رنگ‌آمیزی شده
  • قطعات تعویض شده

پس از تعیین این پارامترها می‌توانید قیمت دقیق و کارشناسی خودروی موردنظر را ببینید.

اندازه‌گیری افت قیمت آنلاین خودرو فقط با 3 کلیک!

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

طراحی سایت ارزان در شیراز
5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر
    بنده از واحد فروش آژانس تبلیغاتی لینک یار مزاحمتون میشم
    شما میتونید با ثبت وب سایتتون تو پلتفرم لینک یار با فروش بک لینک و رپورتاژ کسب درآمد کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا